UA-104319606-1

Goed getimede oorontsteking

Gisterenavond gingen we de kindjes ophalen bij de schoonouders. We kregen twee vermoeide maar gelukkige kleuters mee die een hele dag hadden buiten gespeeld. En twee meikevers erbovenop om mee te gaan naar school. Maar eens thuis liep het mis. Zoon begon te klagen van oorpijn. Omdat hij er echt wel last van bleek te hebben, gaf ik hem een dosis perdolan en kort daarna lag hij rustig te ronken in zijn bedje. Oef, dat leek goed te komen. Want zaterdagochtend heel vroeg vliegen we naar Italië en zieke kindjes is nu dus wel het laatste wat we nodig hebben.

Een half uur later echter begon hij te woelen en onophoudelijk te snikken in zijn bed. Bij hem liggen en troosten bracht niks op. Transfer naar mijn bed en samen proberen slapen ook niet. Meer pijnstilling was geen optie, hij had pas een dosis binnen (en nurofen hebben we niet in huis). Uiteindelijk een huilende en enorm zielige kleuter bij de wederhelft op de zetel geplant en een film aangezet en toen kalmeerde hij wel eindelijk. Ik denk dat hij uiteindelijk tegen middernacht gevraagd heeft om te gaan slapen.

Inmiddels had ik in mijn bed al op internet gelezen dat vliegen met een oorontsteking geen goed plan is en je soms zelfs vliegverbod kan krijgen van je huisarts en dus in elk geval de boel moet laten beoordelen door een arts. En had ik al treinverbindingen naar Rome opgezocht. Geen goed plan, want met de trein is blijkbaar een enorme lijdensweg met 4 overstappen en 15 uur onderweg.

Vanmorgen dan was Zoon al beter en wou hij naar school, maar hij hoestte wel en had nog een beetje pijn. De wederhelft zou ermee naar de dokter gaan en ik kwam werken. Mijn eerste taak op het werk was een alternatief plan zoeken in geval van vliegverbod. Want de vakantie annuleren wil ik echt niet. Uiteindelijk vond ik dat Zoon en ik in Brussel de bus zouden kunnen nemen om 13u op zaterdag om dan op zondag om 16u in Firenze aan te komen alwaar de wederhelft en de Dochter ons dan met de huurauto zouden kunnen komen halen voor de resterende 150km naar ons verblijf in Umbrië. Geen geweldig plan, maar beter dan geen reis.

Gelukkig zei de huisarts dat we mogen vliegen. We kregen neusspray en antibiotica en hij mag in het zwembad niet met zijn hoofd onder water. Maar we kunnen wel op reis. Oef!!! (al ben ik er nog altijd geen 100% gerust in moet ik zeggen)