Frankrijk 2016 dagen 1-3

Amper een oog dichtgedaan, dus toen de wekker om 4u ging woensdagochtend bleven we nog een klein half uur liggen. Om 4u30 deed het opstaan nog altijd zeer, maar kom. Koffer inladen en de dingen verzamelen die we de avond voordien nog niet konden inpakken (tutjes van de dochter, bedhek van de zoon,...). Koffer inladen. Kinderen inladen. We hadden gepland om tegen 5u te vertrekken maar het werd 6u...

uitereraard vielen de kinderen, nochtans nog steeds in pyjama, niet opnieuw in slaap en werd er op de achterbank vooral door de oudste al vrolijk gekwetterd. Eerst de auto volgooien in een uitgestorven Gent en dan begonnen we aan onze 1040 km.

Een beetje aanschuiven vlak voor de Franse grens, maar verder hadden we een ontzettend vlotte rit. Op sommige stukken amper volk en voor de rest nooit ergens aanschuiven, niet verkeerd gereden en niet te warm. Alleen waren we moe. Zo moe. Dus werd er bijna om het uur gestopt om te verhinderen dat de wederhelft in slaap sukkelde. Met 2 koffies, 2 redbulls en een cola werd de aanbevolen hoeveelheid cafeïne wellicht wel overschreden...

Zoon vroeg naar schatting 5000 keer hoe lang het nog rijden was en keek minder ipad dan gewoonlijk. Dochter keek wel beide iPads plat. Maar tegen 17u30 kwamen we eindelijk aan in Isle Sur Sorgue. De kinderen besloten de dag met een plons in het zwembad.

Veel slaap was ons helaas opnieuw weer niet gegund want dochter werd om 1u wakker en was bang in het plooibedje en besloot enkel nog naast mama verder te slapen...

Donderdag gingen we naar de markt in het stadje. Ik liet me gaan met plaatselijk lekkers; nougat van montelimar, meloenen van het palbij gelegen Cavaillon, kersen, aardbeien,... De rest van de dag laat zich in 1 woord samenvatten: zwembad. Zoon en dochter zijn ingeschreven voor wategewenning maar veel wennen zal er niet nodig zijn; ze springen allebei zonder aarzelen nu al in het diep en proberen te duiken en dobberen alleen rond...

Vanmorgen trokken we opnieuw naar het stadje. Zoon wou fietsen maar er zijn te weinig wegeltjes in de buurt van ons huis en er wordt goed doorgereden op de kleine wegen, dus dan maar in het stadje terwijl wij meewandelen. Dat was niet helemaal naar de zin van de dochter; ze kan niet volgen als ze stapt maar als we haar fiets meedoen is ze het al na 200meter beu. Uiteindelijk zat ze het merendeel van de tijd op mijn arm of on de draagzak; buggy is niet mee gezien plaatsgebrek in de auto.

Inmiddels slaapt de kleinste en is de oudste mee naar de supermarkt. Van zodra die terug is, is er weer zwembadpret. Straks komen de nichtjes toe en is het spaghetti en dan spelen de Belgen, zoon loopt al de hele dag in zijn duiveltenue.

Ik zit nu trouwens binnen want op ons terras is het 40 graden...

Nog geen idee wat we de volgende dagen gaan doen. Ik denk dat zwemmen wel een van de activiteiten zal zijn...

• Geniet van jullie reisje!